علائم بیماری میوپاتی چیست؟

علائم بیماری میوپاتی چیست؟ راه های تشخیص میوپاتی چیست؟ بیماری میوپاتی مربوط به عضلات بدن می باشد.

بیماری میوپاتی چیست؟

میوپاتی یک بیماری عضلانی یا عصبی است. افراد دچار این بیماری کمتر از آنچه که عضلاتشان باید کار کند عملکرد دارد و این اتفاق زمانی می افتد که عضلات آنها به درستی رشد نکرده باشد یا اینکه عضلاتشان آسیب دیده اند و اجزای مهم آن ترمیم نشده است. عضله های بدن با انقباض به عملکرد دارند. عضلات از پروتئین ها ساخته شده که به صورت هماهنگ برای انقباظ عضله حرکت می کنند.

علائم بیماری میوپاتی چیست؟

علائم میوپاتی چیست؟

• ممکن احساس ضعف در عضلات بزرگ در اطراف گردن، شانه ها و لگن داشته باشند.
  • مشکل بالا رفتن ازپله ها داشته باشند یا به راحتی نتوانند از روی صندلی بلند شوند
  • درد خفیف در ماهیچه های داشته باشند که اصلا احساس نشود.
  • احساس خفگی در زمان غذا خوردن یا ورود غذا به داخل ریه
  • تنگی نفس و سرفه کردن

انواع میوپاتی چیست؟

میوپاتی انواع زیادی دارد کهبه طور کلی به صورت زیر تقسیم بندی می کنیم:

میوپاتی ارثی؛ این نوع میوپاتی به دلیل نقص ژنتیکی وجود می آید شایع‌ترین مورد از دیستروفی عضلانی که با عنوان دیستروفی عضلانی دوشن و بکر (Duchenne and Becker) شناخته می‌شود، به علت یک نقص ژنتیکی در کروموزم ایکس اتفاق می‌افتد.

میوپاتی متابولیک؛  یا میوپاتی غدد درون ریز به علت تولید بیش از حد یا ناکافی بعضی از هورمون ها به وجود می‌آید. این بیماری که احتمال بروز آن هم در کودکان و هم بزرگسالان و جود دارد معمولاً به خوبی نسبت به درمان پاسخ می‌دهد.

میوپاتی استروئیدی؛ که شایع‌ترین بیماری عضلانی متابولیک به شمار می‌رود. بالا بودن بیش از حد استروئیدها که به علت یک بیماری در غده فوق کلیوی (به نام بیماری آدیسون) و یا تزریق و مصرف داروهای استروئیدی به مدت طولانی اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث ضعف و لاغری شدید عضلات شود.

میوپاتی ناشی از پرکاری تیروئید؛ به علت تولید بیش از حد هورمون تیروکسین توسط غده تیروئید اتفاق می‌افتد. علائم این نوع از میوپاتی شامل ضعف و لاغری عضلات بخصوص در ناحیه شانه‌ها و ران و گاهی اوقات در چشم‌ها می‌باشد.

برای مطالعه در مورد جراحی ونتریکولوستومی به لینک درج شده مراجعه کنید.

راه های تشخیص بیماری میوپاتی چیست؟

1. آزمایش خون
  2. نوار عصب و عضله